پاوربانک شیائومی ۱۰۴۰۰

Xiaomi-Mi-10400mAh-Power-bank blog

پاوربانک شیائومی مدل Mi با ظرفیت ۱۰۴۰۰ میلی آمپر ساعت

ابتدا از ساختار فیزیکی این پاوربانک شروع می‌کنیم. پوشش روی پاوربانک شیائومی ۱۰۴۰۰ از جنس آلومینیوم بوده که بافت بسیار زیبایی دارد. پوشش فلزی این شارژر همراه به صورت یک دست و با دستگاه CNC دیجیتال بادقت بسیار بالا برش خورده است. این سطح آلومینیومی در برابر آب و خوردگی مقاوم بوده و تقریبا این ساختار تا فشار ۵۰ کیلوگرم را تحمل می‌کند. همینطور که در توضیحات بالا ذکر شد وزن بسیار کم و مقاومت بالای این پاوربانک استفاده را برای کارهای روزمره مناسب می‌سازد. سلولهای باتری آن نیز با تکنولوژی‌های روز ال‌جی(LG) و سامسونگ (samsung) ساخته شده‌اند که کاملا استاندارد هستند.

حالا یکم به داخل این پاوربانک شیائومی ۱۰۴۰۰ بریم. تراشه های کنترل هوشمند USB، شارژ و دشارژ آن ساخت شرکت Texas Instruments است که علاوه بر‌این، ۹ لایه محافظ هم برای این تراشه ها طراحی شده. این عمل سبب حفاظت از این تراشه ها مطابق با استندارد جهانیست و کارایی را نیز افزایش می‌دهد.

 

پاوربانک شیائومی ۱۰۴۰۰ میلی آمپر ساعت به چه معناست؟

چقدر شارژ می‌کند؟ چند بار می‌شود دستگاه را شارژ کرد؟

شاید سوال خیلی از شما باشد که میلی آمپر ساعت واحد چیست. فرض کنید باتری پاوربانک شما یک بشکه آب است. حال ما در هر ساعت ۱۰۴۰۰ میلی لیتر آب درون این بشکه می‌ریزیم. این همان مفهوم میلی آمپر ساعت است. به این معنی که چقدر می‌تواند انرژی الکتریکی را در باتری گوشی یا تبلت شما ذخیره کند. حود شرکت‌های سازنده شارژرهای همراه اطلاعات میزان شارژ برای هر دستگاه را معمولا ذکر می‌کنند. نه به این معنی که برای تمام گوشی‌های هوشمند و یا همه تبلت‌ها، بستگی به سالی که پاوربانک ساخته می‌شود از هر برند یک نمونه گوشی را نام می‌برند.

یکم از راندمانش بگیم

برای این پاوربانک مدل MI با ظرقیت ۱۴۰۰ میلی آمپر ساعت خود شرکت شیائومی اعلام کرده برای گوشی‌های شیائومی Mi3 2.5 دفعه، گوشی Iphone 5S 4.5 دفعه و برای Ipad mini 1.5 دفعه عمل شارژ کامل را انجام می‌دهد. البته قطعا زمانی که خود پاوربانک کاملا شارژ باشد این قدرت را دارد.

یکی از نکات بسیار خوب در رابطه با این پاوربانک شیائومی راندمان شارژدهی و دشارژ آن است که کاملا به صورت بهینه انجام می‌شود. این نرخ تبدیل شارژ تقریبا ۹۳ درصد بوده که در استاندارد جهانی عدد بسیار خوبی است. این اتفاق توسط تراشه‌ها که در کلاس جهانی ساخته شده‌اند انجام می‌شود که نرخ تبدیل رو بهبود می‌بخشند و این فرایند رو نیز ایمن می‌سازند. این تراشه‌ها ولتاژ تخلیه رو با سنسورهای ظرفیت خازنی پیشرفته برای بهینه سازی کارایی و دوام محصول تثبیت می‌کنند.

طراحی mi 10400

طراحی پاوربانک شیائومی مدل Mi با ظرفیت ۱۰۴۰۰ میلی آمپر ساعت بسیار ساده است. به صورتی که تمام دکمه‌ها، چراغ نشانگر و پورت‌های اتصال در یک خط و در انتهای پاوربانک قرار دارند. قرار نیست که کاربران این محصول برای پیدا کردن دکمه‌های این شارژر همراه آنقدر آن را بچرخانند تا کشف کنند شامل چه قابلیت‌هایی هست. مسئله دیگر این است که با تمام گوشی‌های هوشمند جدید همخوانی دارد. این دستگاه خروجی خودش رو به صورت خودکار به دستگاه متصل شده به آن تنظیم می‌کند. البته علاوه بر گوشی‌های هوشمند، دوربین‌های دیجیتال و دستگاه‌های بازی دستی رو هم شارژ می‌کند.

آزمایش‌های انجام شده روی پاوربانک شیائومی ۱۰۴۰۰

در رابطه با تست‌هایی که روی این پاوربانک شیائومی انجام شده هم صحبت کنیم. خود شرکت شیائومی استانداردهای سفت و سختی رو داره که حتی با دقت بیشتری روی این محصول آزمایش‌ها انجام شده. روی پوشش آلومینیومی هم نوشته‌ای حک شده که گویای قبول شدن میزان استحکام این پاوربانک در آزمایش‌هاست.

جمع بندی

امیدوارم از مطالب ارائه شده در رابطه با پاوربانک شیائومی مدل Mi با ظرفیت ۱۰۴۰۰ میلی آمپر ساعت لذت برده باشید. منبع تمامی مطالب ذکر شده خود سایت رسمی شیائومی می‌باشد. اگر مایل هستید اطلاعات فنی بیشتری در رابطه با این پاوربانک بدست بیاورید و یا این محصول را خریداری کنید، به صفحه فروش پاوربانک mi10400 بروید و از بخش توضیحات و مشخصات محصول که در پایین تصویر قرار دارد هم بیشتر بدانید و هم در صورت تمایل پاوربانک را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *